وکیل خانواده در مشهد مهمان رادیو و تلویزیون 09121463248

09121463248
وکیل خانواده در مشهد مهمان رادیو و تلویزیون 09121463248

دفتر وکالت پیروزی | در رادیو وتلویزیون | وکیل پیروزی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این نوشته توسط بهترین وکیل خانواده در تهران تنظیم شده است ترک منزل مشترک یکی از مشکلات زوج های جوان بدلایل اختلافات زناشویی است ترک منزل مشترک تحت عناوینی چون اظهارنامه تمکین ویا دادخواست تمکین قابل پی گیری است لذا باید برای اثبات ترک منزل ویا ترک زندگی مشترک اصولی را بکار بست .

 

از برنامه تلویزیونی جناب وکیل اکبر فتح اللهی را 

با کلیک بر کلمه وکیل ببینید .

 

وکیل 

 

 

تلفن 88722336

تلفن 55082352

 

 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

 

 

تلفن تماس با استاد اکبر فتح اللهی

09121463248

88722336

55082352

 

 

 

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است خیلی اوقات پیش می اید که ما در گفتگو با دیگران به دلایل اخلاقی و یا روانی مورد تهمت قرار گرفته ویا متاسفانه خود به دیگران تهمت می زنیم تهمت به دیگران دارای مجازات بوده وقابل تعقیب در دادسرا است 

مجازات تهمت به همسر 

گاهی اوقات افراد به خود این اجازه را می دهند که بی دلیل به همسر خود تهمت بزنند بدون انکه از عواقب آن آگاه باشند چراکه تهمت به همسر نه تنها دارای مجازات زندان است بلکه در صورت شمول حد قذف دارای مجازات شلاق نیز می باشد .

جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید بر عبارت وکیل خانواده 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

تلفن پذیرش  استاد اکبر فتح اللهی ۸۸۷۲۲۳۳۶

 

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است تاکنون قوانین و آیین نامه های متفاوتی در خصوص مقررات مربوط به اسناد سجلی تصویب شده است دادخواست تغییر نام نیز در این تغییرات دیده می شود دادخواست تغییر نام معمولا در پی عدم قبول تغییر نام از ثبت به دادگاه داده می شود تا به جریان خواسته رسیدگی شود دادخواست تغییر نام ملزوماتی دارد که به آن در ذیل خواهیم پرداخت .

دادخواست تغییر نام 

حل برخی اختلافات ویا اشکالات ویا بررسی و تصمیم در خصوص برخی درخواستهای افردا که مربوط به اسناد سجلی است در صلاحیت هیئت حل اختلاف مستقر در ادره ثبت احوال است .از جمله این صلاحیتها دادخواست تغییر نام است نام کوچک برای تمییز و شناخت افراد از یکدیگر است و جهات تغییر نام ممکن است به صور مختلف باشد .

جهت ادامه مطلب بر روی کلمه وکیل خانواده کلیک کنید .

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

 

 

تلفن پذیرش استاد اکبر فتح اللهی ۸۸۷۲۲۳۳۶

مثتثنیات دین چیست و شامل چه مواردی می شود

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است در این مقاله سعی دارم بگویم  مستثنیات دین چیست و به بررسی ماده ۲۴ قانون جدید نحوه محکومیتها مالی که در خصوص مستثنیات دین است بپردازم  برای شما عزیزان بپردازم تا اطلاعات کافی در این خصوص بدست آورید . مستثنیات دین امر مهمی در دعاوی مهریه است که لازم است اطلاعات مقتضی پیرامون آن بدست اورد .

مستثنیات دین چیست ؟

مستثنیات دین هنگامی که به موجب حکم قطعی دادگاه شخصی محکوم به پرداخت وجهی به هر عنوان در حق دیگری می‌شود مکلف است ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اجراییه دادگاه وجهی را که محکوم به پرداخت آن به محکوم له یعنی کسی که حکم به نفع او صادر شده بپردازد در غیر این صورت مامورین اجرای دادگاه طبق مفاد اجراییه اقدام به توفیق و فروش اموال وی و پرداخت مبلغ بدهی او از محل فروش آن اموال می‌کند. البته همه اموال او قابل توقیف و فروش نیست اصطلاحا به اموالی که قابل فروش نیست  مستثنیات دین می گویند .

مستثنیات دین براساس ماده ۲۴ قانون محکومیتهای مالی  چیست؟
مطابق ماده ۲۴ قانون جدید نحوه محکومیتها مالی مستثنیات دین صرفاً شامل موارد زیر است:

منزل مسکونی که عرفاً در شأن محکومٌ‌علیه در حالت اعسار او باشد.
اثاثیه مورد نیاز زندگی که برای رفع حوائج ضروری محکومٌ‌علیه و افراد تحت تکفل وی لازم است.
آذوقه موجود به قدر احتیاج محکوم‌ٌعلیه و افراد تحت تکفل وی برای مدتی که عرفاً آذوقه ذخیره می‌شود.
کتب و ابزار علمی و تحقیقاتی برای اهل علم و تحقیق متناسب با شأن آنها
وسایل و ابزار کار کسبه، پیشه‌وران، کشاورزان و سایر اشخاص که برای امرار معاش ضروری آنها و افراد تحت تکفلشان لازم است.
تلفن مورد نیاز مدیون
مبلغی که در ضمن عقد اجاره به موجر پرداخت می‌شود، مشروط بر اینکه پرداخت اجاره‌بها بدون آن موجب عسر و حرج گردد و عین مستأجره مورد نیاز مدیون بوده و بالاتر از شأن او نباشد.
مستثنیات دین و منزل محکوم 

چنانچه منزل مسکونی محکومٌ‌علیه بیش از نیاز و شأن عرفی او در حالت اعسارش بوده و مال دیگری از وی در دسترس نباشد و مشارٌالیه حاضر به فروش منزل مسکونی خود تحت نظارت مرجع اجراءکننده رأی نباشد به تقاضای محکومٌ‌له به‌ وسیله مرجع اجراءکننده حکم با رعایت تشریفات قانونی به فروش رفته و مازاد بر قیمت منزل مناسب عرفی، صرف تأدیه دیون محکوم‌ٌعلیه خواهد شد مگر اینکه استیفای محکوم‌ٌبه به طریق سهل‌تری مانند استیفاء از محل منافع بخش مازاد منزل مسکونی محکوم‌ٌعلیه یا انتقال سهم مشاعی از آن به شخص ثالث یا طلبکار امکان‌پذیر باشد که در این‌صورت محکومٌ‌به از طرق مذکور استیفاء خواهد شد.

چنانچه به حکم قانون مستثنیات دین تبدیل به عوض دیگری شده باشد، مانند اینکه مسکن به دلیل قرار گرفتن در طرح‌های عمرانی تبدیل به وجه گردد، یا در اثر از بین رفتن، عوضی دریافت شده باشد، وصول محکومٌ‌به از آن امکان‌پذیر است، مگر اینکه محرز شود مدیون قصد تهیه موضوع نخستین را دارد.

 

پاسخ به سوالات مرتبط با مستثنیات دین

۱-در فرضی که حکم قطعی مراجع حل اختلاف کار به نفع کارفرما توسط دایره اجرای احکام دادگستری اجرا شود تا چه میزان حق توقیف حقوق کارگر را دارد؟
از حقوق و مزایای کارگران چنانچه دارای زن یا فرزند باشند یک چهارم و الا یک سوم آن قابل توقیف است و مازاد بر آن قابل توقیف و تادیه بابت بدهی او نیست.

مقررات مستثنیات دین فقط تا زمان فوت محکوم علیه جاری است. توضیح اینکه اگر محکوم علیه مثلاً خانه‌ای متناسب با شأن عرفی خود داشته باشد خانه وی جزو مستثنیات دین و قابل توقیف و فروش نیست ولی در صورت فوت وی چون اموالش به عنوان ماترک محسوب می‌شوند تا قبل از پرداخت دیون متوفی قابل تقسیم بین ورثه نیست. برای همین از ممنوعیت فروش به عنوان مستثنیات دین خارج می‌شود و قابل فروش برای پرداخت بدهکار است.

 

 

۲-اگر محکوم علیه فوت کند و قبلا خانه ای متناسب با شان داشته باشد که وی و همسر و فرزندان صغیر وی در آن سکونت دارند آیا این خانه بابت طلب طلبکار در اجرای حکم قطعی دادگاه قابل فروش است یا خیر؟
خانه متوفی پس از مرگش از مستثنیات دین خارج و از جمله ماترک است برای پرداخت بدهی طلبکار در اجرای حکم دادگاه فروخته می‌شود و ورثه نمی‌توانند به عذر این که فاقد منزل مسکونی هستند آن را جز مستثنیات دین بدانند.
۳- آیا مقررات مستثنیات دین نسبت به اجراییه مربوط به رای داور نیز جاری است یا خیر؟
در این مورد نیز چون به هر حال موضوع دین مطرح است، مقررات مستثنیات دین جاری است و مرجع رسیدگی به اختلاف در تشخیص مستثنیات دین نیز دادگاه ارجاع کننده موضوع به داوری یا دادگاه صادر کننده اجراییه نسبت به رأی داوری است.
در صورت بروز اختلاف نسبت به متناسب بودن اموال و اشیا موضوع مستثنیات دین با شئونات و نیاز عرفی محکوم علیه به این اختلاف در مرحله اجرا به چه طریقی و توسط چه مرجعی رسیدگی می‌شود؟
مطابق قانون در این قبیل موارد تشخیص دادگاه صادرکننده حکم لازم الاجرا، ملاک عمل اجرای احکام خواهد بود. مثال: چنانچه خانه یا آپارتمان محکوم علیه توسط اجرای احکام توقیف شده و محکوم علیه ادعا دارد خانه جزو مستثنیات دین است و به توقیف آن اعتراض کرده است.
بدیهی است دادگاه صادر کننده حکم لازم الاجرا بررسی می‌کند چنانچه خانه یا آپارتمان بیش از حد نیاز و شئون وی باشد، آن را فروخته و به میزانی از پول حاصل از فروش خانه یا آپارتمان که برای تهیه مسکن مطابق با شئون عرفی او لازم است به او داده می‌شود و الباقی بابت دین به طلبکار داده می‌شود.

راههای اثبات فرار ازدین مهریه 

اصطلاح “معامله به قصد فرار از دین” در مواردی کاربرد پیدا می‌کند که فرد بدهکار برای اینکه اموالش توسط طلبکاران توقیف نشود، به انجام معامله‌ای اقدام می‌کند تا از استیفای طلب از سوی آنها مصون بماند. در این شرایط می‌توان گفت که حیله بدهکار برای فرار از پرداخت دین، می‌تواند موجب از بین رفتن امنیت حقوقی و سستی اعتبار در روابط بازرگانی ‌شود.
از جمله مواردی که قانون مدنی درباره آن دستخش تغییر و تحولاتی شده، معامله به قصد فرار از دین است. ماده ۲۱۸ سابق قانون مدنی مقرر کرده بود: «هرگاه معلوم شود معامله به قصد فرار از دین واقع شده است، آن معامله نافذ نیست.».
این ماده که از ماده ۱۱۶۷ قانون مدنی فرانسه اقتباس شده بود، با وجود فوایدی که به دلیل حمایت از حقوق طلبکاران و مبارزه با نیت سوء برخی افراد مدیون در محروم کردن طلبکاران از رسیدن به طلب خود دربرداشت، اما به گمان اینکه خلاف موازین شرعی است، در اصلاحیه دی ماه ۱۳۶۱ از قانون مدنی حذف شد و به این ترتیب خلأ چشمگیری به وجود آمد. به همین دلیل قانونگذار به طور مجدد ماده ۲۱۸ قانون مدنی را به این شرح اصلاح کرد: «هرگاه معلوم شود که معامله با قصد فرار از دین به طور صوری انجام شده، آن معامله باطل است»به نظر می‌رسد که حذف ماده ۲۱۸ سابق قانون مدنی از این حیث صحیح است که معامله به قصد فرار از دین در صورت رعایت شرایط اساسی صحت معاملات، یک معامله واقعی است که نسبت به طرفین و قائم‌مقام آنها صحیح و لازم‌الاجراست. دعوی عدم نفوذ معامله به قصد فرار از دین مطابق ماده ۲۱۸ سابق قانون مدنی که ویژه طلبکاران است، مخالف اصل صحت (ماده ۲۲۳ قانون مدنی) و اصل لزوم (ماده ۲۱۹ قانون مدنی) است اما به دلیل ملاحظات اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی قانونگذار به طور مجدد ماده ۲۱۸ اصلاحی قانون مدنی را وضع کرد.

تعریف معامله به قصد فرار از دین
در تعریف معامله به قصد فرار از دین می‌توان گفت که فردی بدهکار است و برای اینکه اموالش مورد توقیف طلبکاران قرار نگیرد تا از آن استیفای طلب کنند، معامله‌ای انجام می‌دهد که ممکن است صوری باشد یا نباشد. به طور مثال فردی بابت پرداخت مهریه به همسرش بدهکار است و چون تصور می‌کند همسرش قصد مطالبه مهریه‌اش را دارد، مال خود را به دیگری می‌فروشد و وجه حاصل از آن را در یک حساب ناشناس واریز می‌کند تا همسرش قادر به استیفای طلب خود نباشد و نتواند مال مورد نظر را توقیف کند.

شرایط تحقق معامله به قصد فرار از دین
۱ـ وجود دین یا محکومیت مالی: جرم انتقال مال به قصد فرار از دین، زمانی محقق می‌شود که دین مدیون به شخص ثالث، معلوم و مسلم باشد. البته منظور از دین، تنها دین و تعهدات مالی موضوع اسناد لازم‌الاجرا و احکام مالی دادگاه‌ها است، نه دیون و تعهدات موضوع اسناد عادی یا غیر لازم‌الاجرا.بنابراین اگر دین مورد اختلاف باشد یا تحقق آن معلق به امری باشد که هنوز پدید نیامده است یا مؤجل باشد و زمان ایفای آن هنوز نرسیده باشد، بستانکار نمی‌تواند اقامه دعوای عدم نفوذ کند؛ زیرا مطالبه دین و اقدام اجرایی به وصول آن درباره دیون حال صورت می‌گیرد و درباره دیون مؤجّل، کافی است به هنگام صدور حکم اثبات شود که بدهکار در زمان فرا رسیدن موعد پرداخت دین، توانایی تأدیه را ندارد.

۲ـ انتقال مال توسط مدیون: برای تحقق این جرم لازم است که مدیون مال خود را با قصد فرار از دین به دیگری انتقال دهد و انتقال به صورت عمل حقوقی مالی صورت گیرد. بنابراین اگر مدیون بدون مجوز قانونی، به واسطه اهمال یا از روی عمد موجب ورود ضرر به بستانکاران شود، از این بحث خارج است همچنین معاملات غیر مالی شخص مانند نکاح مشمول این قواعد نیست؛ اگر چه به قصد فرار از دین انجام شده باشد.

۳ـ لزوم آگاهی انتقال‌گیرنده از قصد بدهکار: در صورتی که انتقال‌گیرنده با علم به موضوع اقدام کرده باشد، شریک جرم محسوب می‌شود و در این صورت اگر مال در مالکیت انتقال‌گیرنده باشد، عین و در غیر این صورت، قیمت یا مثل آن از اموال انتقال‌گیرنده بابت تأدیه دین استیفا خواهد شد.

۴ـ معاملات باید جنبه مالی داشته باشد: در معامله به قصد فرار از دین، معاملاتی مورد بحث قرار می‌گیرند که جنبه مالی داشته باشند و معاملات و تصرفات غیرمالی مشمول این موضوع نیستند، اگرچه به قصد فرار از دین انجام شده باشند؛ به عنوان مثال نکاح صرف نظر از تمامی آثار و تعهدات مالی آن، به دلیل قوت جنبه‌های اخلاقی و شخصی، یک عقد غیرمالی است؛ اما در خصوص مهریه وضع فرق می‌کند. آثار مالی ازدواج تا اندازه‌ای طبیعی و معقول به نظر می‌رسد اما اگر از اندازه خود فراتر برود و به قصد فرار از دین، مهر سنگینی قرار داده شود، قرارداد مهر غیر نافذ است، البته در صورت جهل زوجه به قصد متقلبانه زوج می‌توان به نفوذ مهریه نظر داد.

۵ـ تصرف باید موجب ورود ضرر به طلبکاران شود: بستانکار در صورتی می‌تواند ابطال معامله مدیون را از دادگاه تقاضا کند که ثابت کند در اثر معامله زیان‌ دیده و طلب وی قابل وصول نخواهد بود؛ بنابراین عملی به عنوان معامله به قصد فرار از دین غیرنافذ تلقی می‌شود که اولاً مالی را از دارایی بدهکار خارج کرده باشد؛ ثانیاً موجب تهیدستی بدهکار شده یا تهیدستی او را تشدید کرده باشد.
معامله به قصد فرار از دین در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، ماده جداگانه‌ای ذیل ماده مربوط به مشروعیت جهت معامله داشت زیرا یکی از شرایط اساسی صحت معامله، آن است که اگر جهت معامله اعلام می‌شود، باید مشروع باشد یعنی اگر کسی می‌‌گوید که به چه دلیل معامله‌ای را انجام می‌دهد، جهت اعلامی باید مشروع باشد.
قبل از انقلاب در ماده ۲۱۸ قانون مدنی آمده بود که معامله به قصد فرار از دین غیر نافذ است و همین اندازه که احراز می‌شد فردی به قصد فرار از دین، معامله‌ای را انجام داده است، موجب عدم نفوذ معامله می‌شد یعنی احزار قصد این معامله از شواهد و قراین موجود مانند تاریخ انجام معامله، طرف معامله، به روز بودن قیمت یا زیر قیمت بودن آن و اینکه وجه حاصل از آن در چه راهی استفاده شده، امکان‌پذیر بود و نشان می‌داد که آیا معامله به قصد فرار از دین صورت گرفته است یا خیر.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این ماده تغییر کرد و اعلام شد که اگر معامله به قصد فرار از دین، صوری باشد، باطل است. باید گفت که این موضوع مشکل چندانی را حل نمی‌کند و بود و نبود این ماده با هم برابر است، به عبارت دیگر اگر به این موضوع تصریح می‌شد یا نمی‌شد، باز هم معاملات صوری باطل است و لازم نیست که حتماً به قصد فرار از دین باشد. در حقیقت قانونگذار به نفع بدهکارانی عمل کرده است که قصد فرار از دین را داشتند.
مفهوم این ماده آن است که ظاهراً اگر معامله به قصد فرار از دین صوری نبوده و جدی باشد، آن معامله صحیح است که بسیاری از حقوقدانان با آن مخالفند چرا که مواد دیگری نیز در قانون مدنی وجود دارد که می‌گوید اگر کسی مالش را به قصد اضرار به دیان وقف کرد، وقف غیرنافذ است. به همین دلیل باید گفت به طور مثال امکان‌پذیر نیست که وقف به قصد فرار از دین با قصد ضرر رساندن به طلبکاران غیرنافذ باشد اما معاملات دیگر در صورت جدی بودن نافذ باشند همچنین این موضوع با قاعده لاضرر نیز در تعارض است. با وجود همه این موارد، قانونگذار چنین اقدامی را انجام داد و در مقام عمل نیز دادگاه‌ها معاملات به قصد فرار از دین را البته در صورت جدی بودن معامله، غیر نافذ اعلام نمی‌کنند.

حتما بخوانید :رابطه نامشروع دیگری با همسر چگونه باید پی گیری شود

 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

اثبات جنون در دادگاه ویا طلاق بدلیل عدم تعادل روانی چگونه است

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است اثبات عدم تعادل روانی در دادگاه یا طلاق بدیل وسواس فکری در دادگاه ویا اصطلاح عامیانه اثبات دیوانگی در دادگاه از جمله مشکلات و وسوالاتی است که زوجین در صورت بروز نشانه های عدم تعادل روانی احتمالا موجب تصمیم گیری برای طلاق  بدلیل اثبات عدم تعادل روانی در دادگاه خانواده خواهد شد . طلاقی که توسط وکیل طلاق ویا زوج ویا زوجه بصورت طلاق یکطرفه بدلیل اثبات عدم تعادل روانی به دادگاه خانواده ارایه خواهد شد . 

اثبات عدم تعادل روانی و تمایز حقوقی و روانشناسی آن 

خیلی از اوقات ما در پی اختلافات دامنه دار زناشویی عباراتی چون دیوانه ویا افسرده ویا ۲ قطبی را در اتهام زنی زوجین برای رهایی از بند زناشویی می بینیم که این اتهام زنی ها مقدمه جدایی و طلاق زوجین چه به صورت طلاق توافقی ویا دادخواست طلاق یکطرفه محسوب می شوند اما واقعا منظور از جنون ویا دیوانگی ویا عدم تعدل روانی برای اثبات عدم تعادل روانی که موجب صدور حکم طلاق و عسر و حرج زن بشود چیست ؟ آیا بصرف اتهام زنی ویا عدم اثبات تعادل روانی ویا اینکه هر اختلالی می توان طلاق گرفت اساسا آیا فرقی بین عدم تعادل روانی در عالم حقوق ویا روانشناسی وجود ندارد و آیا قانون گذار و قوه قضاییه در رویه قضایی خود هر اختلالی را که روانشناسان تایید کنند می پذیرند ؟ 

تعریف جنون {عدم اثبات تعادل روانی طبق نظر دادگاه خانواده }

طبق قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال ۹۲ جنون ویا عدم تعادل روانی زمانی اتفاق می افتد که شخص در اعمال خود فاقد قوه تمییز و تشخیص و اراده شود فلذا بنابر قانون جنون یعنی سلب اراده از شخص چه آنی باشد و چه دایمی اما انچه که مهم است قبول این موضوع برای قضات دادگاه خانواده بسیار دشوار بوده و در عمل موضوع را به استعلام از پزشکی قانونی می سپارند و در اینجا این پزشکی قانونی است که حرف آخر را می زند اما باز در نهایت تصمیم با قاضی دادگاه خانواده است چراکه نظر پزشکی قانونی بینه محسوب می شود نه دلیل قانونی 

بند ۵ تبصره  ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی در مورد جنون واثبات عدم تعادل روانی 

طبق این قانون عسر وحرج موضوع این ماده عبارت است بوجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته وتحمل آن مشکل باشد و احراز موارد ذیل توسط دادگاه خانواده از مصادیق عسر وحرج می باشد . ابتلا زوج به هرگونه بیماری صب العلاج روانی جنون که زندگی مشترک را مختل کند . پس دادگاه خانواده جنونی را می پذیرد که حاصل شرایط زیر باشد 

 

شرایط پذیرش جنون یا عدم تعادل روانی در دادگاه خانواده 

۱ . جنون معمولا دایمی باشد 

۲ . زندگی و تحمل آن را مشکل کرده باشد .

 ۳. جنون به تایید پزشکی قانونی ونه بیمارستان معمولی رسیده باشد . 

۴ . افسردگی اختلال ۲ قطبی و جنون آنی دلیلی برای طلاق محسوب نمی شود .

 

 

تلفن استاد وکیل  فتح اللهی ۸۸۷۲۲۳۳۶  - ۰۹۱۲۱۴۶۳۲۴۸ 

 

 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

چگونه مهریه قسطی می شود و حدود پیش قسط آن چقدر است

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است  ُ هر چیزی را که مالیت داشته باشد وقابل تملک باشد می توان مهریه قرار داد مهریه باید بین طرفین تا حدی که رفع جهالت بکند معلوم باشد تعیین مقدار مهریه منوط به تراضی طرفین است به مجرد عقد زن مالک مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در در آن بنماید برای تادیه تمام یا قسمتی از مهر می توان مدت یا اقساط قرارداد . 

دادخواست تقسیط راه حل قسطی نمودن مهریه 

پس از آن که زن خود یا بتوسط وکیل خانواده ویا وکیل طلاق مهریه خود را در دادگاه خانواده به اجراء گذاشت یعنی دادخواست وصول مهریه را علیه مرد در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نمود و پس از تشکیل جلسه دادرسی در دادگاه مهریه مرد به پرداخت مهریه محکوم شد بایستی آقا یا زوج بلافاصله پس از ابلاغ حکم مهریه به ایشان نسبت به ثبت وارایه دادخواستی بنام دادخواست تقسیط مهریه در دادگاه خانواده اقدام کند که البته آقا باید پس از ابلاغ رای مهریه به خود در صورت عدم توانایی در پرداخت مهریه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی رفته واقدام به ثبت دادخواست تقسیط مهریه نماید که البته مدارک لازم برای دادخواست تقسیط مهریه عبارتند از کارت ملی و شناسنامه و اصل رای مهریه ابلاغ شده و پر کردن فرم شهود که توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارایه می شود . پس از تکمیل مدارک پرونده توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شده به همان دادگاه مهریه می رود که رای مهریه را صادر کرده و تقاضای قسط بندی مهریه توسط همان دادگاه خانواده رسیدگی می شود . بعد از جلسه قسط بندی مهریه در دادگاه خانواده مشخص خواهد شد دادگاه خانواده با قسط بندی مهریه موافقت کرده یا خیر !

حدود اقساط مهریه چقدر است و آیا دادگاه خانواده با حذف پیش قسط مهریه موافقت می کند 

تعیین حدود اقساط مهریه و مبلغ پیش قسط آن متاسفانه امری سلیقه ایی است و البته ۲ مورد در آن تاثیر گذار است اولین مورد محل حوزه دادگاه خانواده که کدام منطقه تهران باشد و دوم شغل و تمکن مرد و دفاع همسر ویا زوجه بر علیه شوهر واما در مورد حذف پیش قسط مهریه در ۹۰ درصد موارد دادگاه خانواده با حذف پیش قسط مهریه موافقت نمی کند چراکه این امر در وهله اول رویه قضایی بوده و در مرحله دوم بر خلاف عدالت قضایی است . اما معمولا مبلغ پیش قسط مهریه حدود ۱۵ درصد اصل مهریه در نظر گرفته می شود .

مجازات عدم پرداخت اقساط مهریه بعلت نداشتن پیش قسط مهریه 

مجازات نداشتن و ندادن مهریه در خصوص پیش قسط مهریه قطعا صدور حکم جلب و زندان است لذا مرد باید در صورت محکومیت پرداخت مهریه و پس از دادن دادخواست تقسیط مهریه حتما پیش قسط مهریه را بدهد که اگر در زندان است فورا آزاد شود ویا اگر زندان نرفته حکم جلب او صادر نشود . لذا در صورتیکه برای مرد پرداخت مهریه و پیش قسط آن سنگین است باید دادخواست دیگری بنام دادخواست تعدیل تقسیط بدهد . 

اگر توان نداستن حداقل مهریه را ندارید دادخواست تعدیل تقسیط مهریه بدهید .

دادخواست تعدیل تقسیط مهریه زمانی مطرح می شود که مرد پس از یکبار قسطی نمودن مهریه توان مالی پرداخت همان حداقل مبلغ تعیین شده مهریه را هم ندارد لذا اقدام به ارایه دادخواست مهریه از نوع دادخواست تعدیل تقسیط مهریه به دادگاه خانواده می کند بیاد داشته باشید دادگاه رسیدگی کننده به دادخواست تعدیل تقسیط مهریه همان دادگاه اولیه رسیدگی کننده به مهریه و اقساط اول است . 

 

حتما بخوانید : رای غیابی چیست و اعتبار حکم غیابی چقدر است

تلفن پذیرش ۸۸۷۲۲۳۳۶

دکتر وکیل اکبر فتح اللهی 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

 

رای غیابی چیست و اعتبار حکم غیابی چقدر است

این نوشته توسط وکیل کیفری تنظیم شده است مهلت واخواهی برای اشخاص خارج از کشور ۲ ماه است واین مهلت برای افراد داخل ایران ۲۰ روز است پس از ابلاغ رای غیابی حکم غیابی که ظرف مهلت مقرر از آن واخواهی نشود پس از انقضای مهلت های واخواهی و تجدید نظر و فرجام خواهی به اجرا گذاشته می شود .

رای غیابی و واخواهی چیست ؟

در تمام جرایم به استثنای جرایمی که فقط جنبه حق اللهی دارند هر گاه متهم یا وکیل او در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه نفرستاده باشد دادگاه پس از رسیدگی رای غیابی صادر می کند در این صورت چنانچه رای دادگاه مبنی بر محکومیت متهم باشد او باید بمحض اطلاع از رای غیابی به حکم صادره اعتراض کند . البته برای اجرای حکم غیابی از شاکی حتما تامین مناسب مثل پرداخت مبلغی به صندوق دادگستری گرفته خواهد شد . در جرایمی که جنبه حق اللهی صرف دارد هرگاه محتویات پرونده مجرمیت متهم را اثبات نکند وتحقیق از متهم ضروری نباشد دادگاه می تواند بدون حضور متهم برای او رای حکم برائت صادر می کند .

شرایط ضامن برای رای غیابی چیست 

یکی از سوالاتی که معمولا بعنوان سوالات حقوقی در دفتر وکالت پرسیده می شود شرایط ضامن برای اجرای رای غیابی است که پاسخ ان اینست که ضامن باید یا فیش حقوقی معتبر با گواهی کسر از حقوق از کارگزینی محل کار بیاورد ویا سند معادل مبلغ تعیین شده توسط دادگاه معمولا برای رای غیابی جوار کسب پذیرفته نمی شود . 

اعتبار حکم غیابی چقدر است 

اعتبار حکم غیابی معمولا پس از سپردن ضامن همچون حکم حضوری است منتها در صورت مطلع شدن ویا اعتراض طرف مقابل پرونده احتمال نقض وجود دارد وبعضی اوقات هم حکم غیابی عیننا تایید می شود ودر هر مورد اعتبار حکم غیابی  بستگی به شرایط پرونده دارد .

تفاوت واخواهی در شورای حل اختلاف با دادگاه 

بعنوان وکیل دادگستری خاطرنشان می کنم واخواهی در شورا با دادگاه تفاوت چندانی ندارد و در اصول بر یک پایه و بستر حقوقی قرار می گیرند منتها معمولا واخواهی از رای دادگاه بسیار حساس تر و مهم تر می باشد . واحتمال عدم پذیرش آن بیشتر است لذا گرفتن وکیل در آن بسیار مهم است . 

اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری 

تلفن هماهنگی نوبت پذیرش 88722336

 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

رای غیابی چیست و اعتبار حکم غیابی چقدر است

این نوشته توسط وکیل کیفری تنظیم شده است مهلت واخواهی برای اشخاص خارج از کشور ۲ ماه است واین مهلت برای افراد داخل ایران ۲۰ روز است پس از ابلاغ رای غیابی حکم غیابی که ظرف مهلت مقرر از آن واخواهی نشود پس از انقضای مهلت های واخواهی و تجدید نظر و فرجام خواهی به اجرا گذاشته می شود .

رای غیابی و واخواهی چیست ؟

در تمام جرایم به استثنای جرایمی که فقط جنبه حق اللهی دارند هر گاه متهم یا وکیل او در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه نفرستاده باشد دادگاه پس از رسیدگی رای غیابی صادر می کند در این صورت چنانچه رای دادگاه مبنی بر محکومیت متهم باشد او باید بمحض اطلاع از رای غیابی به حکم صادره اعتراض کند . البته برای اجرای حکم غیابی از شاکی حتما تامین مناسب مثل پرداخت مبلغی به صندوق دادگستری گرفته خواهد شد . در جرایمی که جنبه حق اللهی صرف دارد هرگاه محتویات پرونده مجرمیت متهم را اثبات نکند وتحقیق از متهم ضروری نباشد دادگاه می تواند بدون حضور متهم برای او رای حکم برائت صادر می کند .

شرایط ضامن برای رای غیابی چیست 

یکی از سوالاتی که معمولا بعنوان سوالات حقوقی در دفتر وکالت پرسیده می شود شرایط ضامن برای اجرای رای غیابی است که پاسخ ان اینست که ضامن باید یا فیش حقوقی معتبر با گواهی کسر از حقوق از کارگزینی محل کار بیاورد ویا سند معادل مبلغ تعیین شده توسط دادگاه معمولا برای رای غیابی جوار کسب پذیرفته نمی شود . 

اعتبار حکم غیابی چقدر است 

اعتبار حکم غیابی معمولا پس از سپردن ضامن همچون حکم حضوری است منتها در صورت مطلع شدن ویا اعتراض طرف مقابل پرونده احتمال نقض وجود دارد وبعضی اوقات هم حکم غیابی عیننا تایید می شود ودر هر مورد اعتبار حکم غیابی  بستگی به شرایط پرونده دارد .

تفاوت واخواهی در شورای حل اختلاف با دادگاه 

بعنوان وکیل دادگستری خاطرنشان می کنم واخواهی در شورا با دادگاه تفاوت چندانی ندارد و در اصول بر یک پایه و بستر حقوقی قرار می گیرند منتها معمولا واخواهی از رای دادگاه بسیار حساس تر و مهم تر می باشد . واحتمال عدم پذیرش آن بیشتر است لذا گرفتن وکیل در آن بسیار مهم است . 

اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری 

تلفن هماهنگی نوبت پذیرش 88722336

 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه
  • ۰
  • ۰

نحوه تنظیم لایحه دفاعیه چگونه است

این نوشته توسط وکیل پایه یک دادگستری تنظیم شده است . نمونه و نحوه تنظیم لایحه دفاعیه برای دادگاه تجدید نظر یک امر تخصصی بوده که لازم است نحوه نگارش لایحه دفاعیه برای دادگاه تجدید نظر را برای شما در این مقاله توضیح دهم لایحه برای دادگاه تجدیدنظر می تواند باعث وسبب  خاتمه دعوا به نفع  شما باشد و نظر دادگاه بدوی را به نفع شما تغییر دهد .

 

لایحه برای دادگاه تجدید نظر 

یکی از مشکلات مردم برای حضور در دادگاه تجدیدنظر عدم اطلاع کافی از اصول حقوقی حاکم بر دادگاه تجدیدنظر  است چراکه دادگاه تجدینظر اساسا آخرین مرحله رسیدگی در دادگاه بوده و چه رای دادگاه به نفع شما صادر شده باشد ویا اینکه رای دادگاه بر علیه شما باشد لازم است برای دفاع کافی از موقعیت حقوقی ویا کیفری بدست آمده چه به عنوان شاکی ویا متهم وچه به عنوان خواهان ویا خوانده لایحه برای دادگاه تجدیدنظر آماده شود چراکه دعوای شما در هر حالت در دادگاه اول که اصطلاحا دادگاه بدوی خوانده می شود هنوز از قوام و دوام کافی برخوردار نیست .برای تنظیم لایحه دفاعیه لازم است چند نکته اصلی و مهم را بعنوان وکیل دادگستری ویا فرد مراجعه کننده به دادگستری دانست .

تعریف لایحه از منظر حقوقی وبه بیان وکلای دادگستری 

لایحه ورقه ایی است که شما بهنگام شرکت در جلسه دادرسی در هر دادگاهی لازم است بعلاوه اوراق دیگر قضایی از جمله دادخواست ویا اظهارنامه تنظیم وبه مراجع قضایی تحت هر عنوان تقدیم نمایید این مرجع قضایی قبول کننده لایحه می تواند دادسرا باشد ویا دادگاه حقوقی ویا دادگاه کیفری رسیدگی کننده به یک جرم ویا دادگاه خانواده باشد لایحه ویا لایحه دفاعیه تمامی حرفهای شما را فراتر از دادخواست بیان می کند و بهترین شرح و تفسیر برای دادخواست ویا شکایت شما ویا بهترین دفاع در مقام خوانده ویا خواهان در دادگاه حقوقی است . فلذا لازم است به بهترین وجه تنظیم شود .

لایحه دادگاه تجدید نظر چه فرقی با لایحه برای دادگاه اول دارد . 

در دادگاه اول یا دادگاه بدوی که بین وکلا مصطلح می باشد نحوه تنظیم لایحه دفاعیه با دادگاه تجدید نظر تفاوت اساسی دارد وبرای موفقیت در دادکاه اول یا بدوی باید لایحه دفاعیه در ادامه دادخواست بوده واز مسیر دادخواست دادگاه بدوی خارج نشود یعنی لایحه دفاعیه باید تکمیلی باشد تا تفسیری به این معنا که در دادگاه اول که جایی برای خطای حقوقی وجود ندارد باید با تمام توان اقدامات لازم را انجام داد واز مسیر موضوع خواسته خارج نشد اما در دادکاه تجدید نظر تنظیم لایحه دفاعیه جنبه تفسیری داشته و از موجبات خروج از موضوع هم می تواند باشد چراکه در دادگاه تجدید نظر شما از هر وسیله ای جهت مقابله با مشکل باید استفاده کنید دیگر وقت رفتن مسیر مستقیم و روش لایحه نویسی تکمیلی نیست بلکه باید از هر تفسیری استفاده کنید 

اکبر فتح اللهی

وکیل پایه یک دادگستری 

 

تلفن تعیین وقت استاد 

88722336

 

 

  • دفتر وکالت افسریه +وکیل در افسریه